Wybrany wątek opinii

Rozbudowa linii tramwajowych w Olsztynie nie nastąpiła kosztem Elbląga. Wszystkie środki Olsztyn uzyskał z Funduszy UE, w ramach programu odbudowy i modernizacji komunikacji tramwajowej w aglomeracjach miejskich. Zgodnie z wykładnią prawa jaką podjęła UE w warunkach Polski za aglomerację uznano jedynie miasta o statusie stolicy województwa. W tamtym czasie już nie istniały podobne fundusze dla innych miast, gdyż zostały one zakończone. Poprzednio była taka możliwość i Elbląg skorzystał z niej, a mianowicie przedłużono linię tramwajową do nowej pętli Nad Jarem oraz stworzono nową trasę przez ulicę Płk Dąbka. Jednocześnie w ramach tego programu zakupiono nowe tramwaje znane jako nasze "ogórki". Elbląg ani finansowo, ani materiałowo nie wspomagał Olsztyna, gdyż nie ma i nie było takiej możliwości. Należy pamiętać, że oba te miasta tak jak każde inne czy też gminy są równorzędnymi jednostkami samorządowymi i nie ma między nimi żadnej zależności organizacyjnej. Takie same prawa przykładowo ma Wójt Gminy Markusy i Prezydent Miasta Stołecznego Warszawa.
WDNOAdm. (2024.07.11)
@WDNOAdm. - Ta takie same, to niech soboe zrobi Metro w Markusach I Dworzec Centrelny z przesiadką w Karczowiskach. I zawsze by mógł wpaść do Dumnych z Elbląga- Wcisło juž pojechał I co mu z tego wyszło. ?
(2024.07.11)
Powrót do komentarzy