Wybrany wątek opinii

Każda rozsądna osoba wie, że w obecnych warunkach elbląski port nie ma szans na większą działalność. Od wielu lat przewóz towarów odbywa się głównie transportem samochodowym, a jego udział wciąż rośnie. Jest to też jedną z przyczyn kłopotów polskich przewoźników kolejowych. Przez przekop nie wpłyną też jednostki, które zawijają do pobliskiego portu w Gdańsku czy Gdyni. W dodatku z wielu europejskich portów płyną również sygnały o spowolnieniu i spadku ilości obsługiwanych jednostek. Elbląski port w najbliższym czasie może być wykorzystywany jedynie rekreacyjnie, przez niewielkie podmioty oferujące wycieczkowe rejsy po Zalewie Wiślanym i Bałtyku. Ale tu wciąż jest dużo krzykaczy głownie politycznych myślących, że zjedli wszystkie rozumy. Za nic mają wszelkie analizy, wskaźniki, trendy i ekonomię. Tylko ujadanie by "być wciąż na fali. "
(2024.05.24)
"Jest to też jedną z przyczyn kłopotów polskich przewoźników kolejowych. " - PKP Cargo pada, bo przez 8 lat rządził nią pisowiec z nadania, a nie z powołania. PKP Cargo była jednym z czołowych przewoźników w Europie. Teraz grozi jej bankructwo przez rządy nieudolnego słupa z nieudolnego (byłego już na szczęście) rządu.
DasModel (2024.05.24)
@DasModel - Ogólnie pojęta nieudolność zarządu jest jednym z powodów złej sytuacji PKP Cargo. Ale na złożoność sytuacji składa się też brak reakcji na zmieniające się warunki rynkowe.
uważnyiobiektywny (2024.05.24)
Powrót do komentarzy