Wybrany wątek opinii
Zarząd portu liczy na to, że do portu trafi spora część drobniejszych ładunków, które dzisiaj przeładowywane są w Gdańsku. Mocny argument dla uzasadnienia budowy. Z cyklu pobożne życzenia. Opinie takie wyrażają również inni zwolennicy budowy misia. Gdańsk nam da bo jest zatkany i będzie na bogato. Wyrażane opinie nie zważają na to co w porcie Gdańsk się dzieje. Port otrzymał dofinansowanie projektu. „Poprawa infrastruktury Portu Gdańsk…”, Inwestycja swoim zakresem obejmuje rozbudowę czterech nabrzeży, o łącznej długości 1916 metrów, wraz z infrastrukturą kolejową. Linie brzegowe będą dostosowane do potrzeb jednostek, tak by mogły one bezpiecznie nawigować w Kanale Portowym. Wartość opiewa na kwotę 117 160 294 EUR. Baltic Hub rozpoczął budowę trzeciego nabrzeża głębokowodnego. Dzięki tej inwestycji, której wartość wynosi ok.2 mld zł a jej zakończenie nastąpi w 2025r. powstanie największy terminali kontenerowy w Europie pod względem możliwości przeładunkowych. Może nam coś dadzą a może jednak nie dadzą bo sami mogą mieć za mało. Propaganda sukcesu ma jednak moc i uzasadnienie budowy dociera do wiernych wyznawców budowy misia.
Do moderacji
Odpowiedz
1
1
@Cz - Mój drogi widzę że pół głowy działa a pół nie działa. No to po kolei - redę Gdańska da się powiększyć ale transportu kolejowego już nie ponieważ nie da się przebudować infrastruktury kolejowej Transport kołowy od lat blokuje całe trójmiasto - zapchana jest i Kwiatkowskiego i Obwodnica. Kontenery można ładować z obu burt - lewa na nabrzeże prawa na barki /albo odwrotnie/ a to oznacza minimalizacje czasu rozładunku o 1/3 i kontener załadowany na barkę i przerzucony do Elbląga pojedzie do odbiorcy szybciej z Elbląga niż z Gdańska. Elbląg ma być portem do wysyłki zboża i z Polski i z Ukrainy o czym też nie wiesz... ???
Do moderacji
Odpowiedz
0
3
@MariuszLewandowski-Fc - Nie jest prawda ze szybciej do obwodnicy dojedziesz z Elbląga niz z Portu Gdanskiego. Przez 3-4 h w godzidzinach szczytu rzeczywiscie moze sie okazac ze szybciej bedzie z Elbląga, ale w pozostałych godzinach na pewno szybciej dojedzie sie z Portu Gdańskiego.
Do moderacji
Odpowiedz
1
0
@Cz - Gdańsk nie odda kontenerów, co do tego nie ma wątpliwości. Nawet pod butem populizmu i socjopatii dyrektor portu gdańskiego deklarował drobnicę. Wzbudził tym entuzjazm pana senatora, który nie dostrzegł, że to najmniej opłacalne przeładunki gdańska. Dodatkowo nikt nie chce powiedzieć, że granica bieżącej opłacalności misia to około 2 000 000 ton rocznie, a to oznacza 60 000 TiRów rocznie, czyli 165 TiRów dziennie... SKĄD, JAK I CZYM ? !
Do moderacji
Odpowiedz
2
0