Wybrany wątek opinii
Temat jest zbyt skomplikowany aby społeczeństwo wybierało co zrobić z portem. Społeczeństwo może wybierać czy zakupy robić w Biedronce czy w Lidlu. Decyzja o porcie wymaga wiedzy eksperckiej w wielu dziedzinach. Dlaczego nie ma edukacyjnych spotkań z ekspertami, którzy obiektywnie wyjaśnią zawiłości tematu? Wpływy podatkowe i efekty ekonomiczne dla obu opcji. Problemy z zagospodarowaniem i powiększeniem przestrzeni portu. Problemy rozbudowy infrastruktury drogowej i kolejowej. Koszty i ramy czasowe realizacji inwestycji, perspektywy zleceń na portowe usługi. Wyjaśnią działanie - łańcucha dostaw, armatora, spedytora, przewoźnika, rodzaje ładunków. I to co najważniejsze - odniosą się do wykonalności inwestycji. Emocje, nienawiść, cwaniactwo, wpuszczanie ludzi w kanał a nie szerzenie wiedzy o tym co się musi wydarzyć, żeby IV Port RP mógł powstać, to narzędzia politycznej walki? Zdanie niedouczonego w temacie portu ludu, który żyje emocjami, należy mieć w d u p i e. Jedni zagłosują bo komunikacja i brak basenu czy kolei nadzalewowej ich wkurza a inni bo pisowskie łachudry chcą wały robić i zarobić na porcie. Dlaczego nie ma spotkań z ekspertami? Głupi lud czy hodowanie dzbana może pomóc w zwycięstwie i konsumpcji profitów? Prawda jest zbyt niebezpieczna bo może lud wpadnie na to o co gra się toczy?
Do moderacji
Odpowiedz
9
4
@Cz - Temat nie jest ani zbyt skomplikowany ani nie ma potrzeby tłumaczenia przez ekspertów. Miasto zarządzane przez opozycję nie ma żadnej koncepcji ani grosza przy duszy, a państwo które chce być udziałowcem ma jedno i drugie. Reszta jest zwykłym i szkodliwym oportunizmem miejscowej władzy która krok po kroku się pogrąża i nie służy interesom mieszkańców. Wynalazcy mini tężni i mini torów łyżwiarskich wzięli sie za wielka politykę zamiast służyć nam. Koniec, kropka.
Do moderacji
Odpowiedz
9
4
Wskaż nam proszę tą rządową koncepcję. Elementarne prace umożliwiające dopływanie tu statków to nazywasz koncepcją? To już dawno powinno być zapisane w planach inwestycyjnych Urzędu Morskiego i przez nich wykonane. Ten magiel nie zaczął się wczoraj tylko w chwili kiedy ujawniono, że UM Gdynia nie planuje prac do samego portu. Sami mają obsuwę z pogłębieniem toru wodnego, jakoś nie szły te prace równolegle do przekopu. Fiński wykonawca też jeszcze z rok będzie produkować pogłębiarkę, żeby stan toru wodnego utrzymywać jak należy, no tak to kalkulowano przetargi, że ciągle było za drogo i obniżono kryteria dla stateczku technicznego. A czas leciał. Gospodarka sama wytworzy popyt na usługi portowe jeżeli będzie to atrakcyjne dla sektora transportowego. Nikt tu z nakazu nie będzie odsyłany z portu Gdańsk / Gdynia do Elbląga.
Do moderacji
Odpowiedz
2
4
@Cz - Dokładnie tak, "Prawda jest zbyt niebezpieczna... " Prawda jest zbyt okrutna i mogłaby nie pozostawić żadnych złudzeń i wtedy obydwie strony tego konfliktu kanapowego wyszłyby na nim jak Zabłocki na mydle... a gdy będą się opierali na podziałach i emocjach to spokojnie jeszcze przez kilka lat będą doić uczciwych podatników... a potem powiedzą, że tak się starali... ale okazało się, że NIE DA RADY !
Do moderacji
Odpowiedz
5
1