Wybrany wątek opinii

Temat jest zbyt skomplikowany aby społeczeństwo wybierało co zrobić z portem. Społeczeństwo może wybierać czy zakupy robić w Biedronce czy w Lidlu. Decyzja o porcie wymaga wiedzy eksperckiej w wielu dziedzinach. Dlaczego nie ma edukacyjnych spotkań z ekspertami, którzy obiektywnie wyjaśnią zawiłości tematu? Wpływy podatkowe i efekty ekonomiczne dla obu opcji. Problemy z zagospodarowaniem i powiększeniem przestrzeni portu. Problemy rozbudowy infrastruktury drogowej i kolejowej. Koszty i ramy czasowe realizacji inwestycji, perspektywy zleceń na portowe usługi. Wyjaśnią działanie - łańcucha dostaw, armatora, spedytora, przewoźnika, rodzaje ładunków. I to co najważniejsze - odniosą się do wykonalności inwestycji. Emocje, nienawiść, cwaniactwo, wpuszczanie ludzi w kanał a nie szerzenie wiedzy o tym co się musi wydarzyć, żeby IV Port RP mógł powstać, to narzędzia politycznej walki? Zdanie niedouczonego w temacie portu ludu, który żyje emocjami, należy mieć w d u p i e. Jedni zagłosują bo komunikacja i brak basenu czy kolei nadzalewowej ich wkurza a inni bo pisowskie łachudry chcą wały robić i zarobić na porcie. Dlaczego nie ma spotkań z ekspertami? Głupi lud czy hodowanie dzbana może pomóc w zwycięstwie i konsumpcji profitów? Prawda jest zbyt niebezpieczna bo może lud wpadnie na to o co gra się toczy?
Cz (2023.04.25)
@Cz - Temat nie jest ani zbyt skomplikowany ani nie ma potrzeby tłumaczenia przez ekspertów. Miasto zarządzane przez opozycję nie ma żadnej koncepcji ani grosza przy duszy, a państwo które chce być udziałowcem ma jedno i drugie. Reszta jest zwykłym i szkodliwym oportunizmem miejscowej władzy która krok po kroku się pogrąża i nie służy interesom mieszkańców. Wynalazcy mini tężni i mini torów łyżwiarskich wzięli sie za wielka politykę zamiast służyć nam. Koniec, kropka.
(2023.04.25)
Wskaż nam proszę tą rządową koncepcję. Elementarne prace umożliwiające dopływanie tu statków to nazywasz koncepcją? To już dawno powinno być zapisane w planach inwestycyjnych Urzędu Morskiego i przez nich wykonane. Ten magiel nie zaczął się wczoraj tylko w chwili kiedy ujawniono, że UM Gdynia nie planuje prac do samego portu. Sami mają obsuwę z pogłębieniem toru wodnego, jakoś nie szły te prace równolegle do przekopu. Fiński wykonawca też jeszcze z rok będzie produkować pogłębiarkę, żeby stan toru wodnego utrzymywać jak należy, no tak to kalkulowano przetargi, że ciągle było za drogo i obniżono kryteria dla stateczku technicznego. A czas leciał. Gospodarka sama wytworzy popyt na usługi portowe jeżeli będzie to atrakcyjne dla sektora transportowego. Nikt tu z nakazu nie będzie odsyłany z portu Gdańsk / Gdynia do Elbląga.
Darecki42 (2023.04.25)
@Cz - Dokładnie tak, "Prawda jest zbyt niebezpieczna... " Prawda jest zbyt okrutna i mogłaby nie pozostawić żadnych złudzeń i wtedy obydwie strony tego konfliktu kanapowego wyszłyby na nim jak Zabłocki na mydle... a gdy będą się opierali na podziałach i emocjach to spokojnie jeszcze przez kilka lat będą doić uczciwych podatników... a potem powiedzą, że tak się starali... ale okazało się, że NIE DA RADY !
GłębokaMyśl (2023.04.25)
Powrót do komentarzy