Wybrany wątek opinii
Statek ten zbudowany jako holownik został zwodowany w stoczni Schichaua i przekazany został do Malborka, a nosił nazwę Nogat. W 1943 powrócił do Elbląga, gdyż w czasie jednego z nalotów alianckich na Malbork został uszkodzony i wymagał remontu w stoczni. Jednakże do niego nie doszło, ale był zacumowany w basenie portowym i prawdopodobnie jego pogarszający się stan techniczny doprowadził do samozatopienia w 1943 lub 1944 roku. Po II wojnie w czasie odtwarzania stoczni został wydobyty i miał pływać w tworzonym Zamechu. Ostatecznie jego remont został wykonany w Stoczni Rzecznej w Elblągu (ul. Browarna, wtedy Dzierżyńskiego) i w październiku 1955 ponownie go zwodowano. Początkowo miał powrócić do nazwy Nogat, ale ostatecznie otrzymał imię Danek i pod tą nazwą pływał do konca "pobytu w Elblągu. Początkowo jako holownik w elbląskim oddziale RZGW, a w 1961 lub 1962 przejęty przez Zamech. W 1969 roku zapadła decyzja o przekazaniu go do Szkoły Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu, co nastąpiło rok później. Jako ciekawostkę można podać fakt, że w 1987 roku Huta Częstochowa zakupiła ten statek za sumę ówczesnych 10 milionów złotych.
Do moderacji
Odpowiedz
24
1
@Też miłośnik. - Gratuluję jasnej i wyczerpującej info. Bo z tekstu art. to tylko pomieszanie i brak rzetelności. A przy okazji "Jantar" ładnie by się wpisał w elbląską historię. Pozdrawiam wszystkich miłośników niezakłamanej historii.
Do moderacji
Odpowiedz
19
0
@Też miłośnik. - Czy to wiadomo o holowniku, ,Edek, ,stoi przy przystani kajakowej podobna konstrukcja
Do moderacji
Odpowiedz
3
0