Wybrany wątek opinii

@Gienek - Aha, wcześniej przekop miał być wielkim opłacalnym cudem a teraz już nie aż tak? Jeśli koszty utrzymania będą dla Państwa to oznacza że tamte pieniądze się już nie liczy? Nawet będzie punkt widokowy! Na co? Na podwodny tor? A być może punkt widokowy jeszcze płatny bo koszt przekopu ma się w taki sposób zwrócić? Nawet ci ludzi za przekopu w filmiku nie są już aż tak wyjątkowo nastawiony optymistycznie, tylko uważają że coś ma drgnąć żeby był lepiej w Elblągu. Ślepo patrzą się na przekop jakby to ma ocalić całe miasto przed katastrofą ekonomicznym. A jak według nich coś ma drgnąć to tylko potrafi jakaś dobra bomba zamiast ten niewypał z naklejką 'przekop'.
rrrrrr (2019.05.04)
A kto twierdził, że ma być cudem, co zbawi Elbląg? Nikt. Przekop pomoże rozwinąć Elbląg poprzez turystykę i port- przeładunki i przemysł ponadgabarytów. Pewnie też stocznia rzeczna będzie mieć więcej pracy i serwisy łodzi/jachtów. Za tym idą miejsca pracy będzie statek hydrotechniczny. Pewnie, że się liczy, ale pieniądze sa dla całego kraju, a nie tylko dla Warszawy na Stadion Narodowy, czy dla Krakowa. Weź powiedz kiedy zwróci się budowa S 7? Albo autostrad, prędzej przekop się zwróci niż droga S7. A punkt widokowy na morze i Zalew jeszcze nie zaczęli kopać, a już ludzie odwiedzają miejsce przekopu to idź i się zapytaj tych ludzi czemu tam przyjeżdżają, jak będzie punkt widokowy, to będą odwiedzać puntk widokowy. Proste, żeby zobaczyć morze i Zalew z 2 stron i jak statki i jachty plywaja przez przekop, jak działa mechanizm śluz itp. Tak samo pływają po Kanale Elbląskim czy po Szkarapawie, żeby zobaczyć pochylnie i śluzy i okolice. Pewnie nawet będą tam wycieczki szkolne.
Gienek (2019.05.04)
Za przeładunki są opłaty portowe za każdą tonę, za cumowanie też, dla ciężarówek przyjeżdżających po towar do portu też, to samo za każdego pasażera i jacht w marinie. Za 1 pasażera za wejście na pokład lub zejście opłata w Elblągu to 0,25 Euro czyli każdy dodatkowy pasażer jaki tu przypłynie to szybszy zwrot przekopu, a pasażerowie pływają też do innych portów na Zalewie przecież i tam też są opłaty. Czym więcej będzie przeładunków i turystów, tym przekop szybciej się zwróci. Nie mówiąc już o krótszej drodze o 100 km na Zatokę Gdańską, to oszczędność paliwa i czasu pracy dla jednostek, nie trzeba wykupywać wiz do Rosji i przechodzić odpraw celnych- następne korzyści.
Gienek (2019.05.04)
No i jak droga wodna do Trójmiasta skróci się o ok 100 km to elbląskie firmy transportujące ładunki wodą, będą mogły taniej zaoferować swoje usługi, przez co będa wygrywac więcej przetargów i wzrośnie zatrudnienie i wielkość podatków dla Miasta.
Gienek (2019.05.04)
Powrót do komentarzy