Krajobraz początku Zamechu
-
Hala nr 20 – stan chyba w trakcie odbudowy po pożarze w 1947 roku – po prawej tory kolejowe – zakładowe. Obróbka ciężka – od lat sześćdziesiątych montaż i stacja prób produkowanych turbin.
-
Hala nr 20 - ściana zachodnia.
-
Hala nr 21 – na dużej części ściany wschodniej widoczna jest tylko goła nośna konstrukcja żelbetowa – mury z cegieł rozbito dla umożliwienia wywozu duzych maszyn. W tej hali odbywał się montaż i wyposażanie miniaturowych łodzi podwodnych typu "Seehund" (Foka) oraz ich próby ciśnieniowe.
-
Hala nr 21 – na dużej części ściany widoczna jest tylko goła nośna konstrukcja żelbetowa – mury z cegieł rozbito dla umożliwienia wywozu dużych maszyn. W tej hali odbywał się montaż i wyposażanie miniaturowych łodzi podwodnych typu "Seehund" (Foka) oraz ich próby ciśnieniowe. W prawym dolnym rogu widoczny jest jeszcze zbiornik cylindryczny do tych prób.
-
Hala nr 22 – Dział Głównego Energetyka i BHP. Do 1945 roku trasernia i obróbka elementów okrętowych.
-
Zabudowania pomocnicze
-
Zabudowania pomocnicze między halami 22 i 23.
-
Hala 24 – obróbka średnia i lekka, łopatkownia. Po prawej stronie fragment hali nr 21, a po lewej komin głównej kotłowni zakładu – nieczynna, nieodbudowana, rozebrana. Jak prawie na każdym ze zdjęć widoczna hałda złomu - ramy okienne, kratownice itp.
-
Nieistniejąca już elektrownia zakładowa, a w głębi hala nr 24.
-
Zamechowska tlenownia (w części parterowej) obsługująca również inne zakłady.