Przy ogniskowej 1.8 i 18mm z ponad 100m głębia ostrości nie jest taka mała, a na iso 400 widoczne były już szumy matrycy. Z amatorskiej lustrzanki ciężko było coś więcej wyciągnąć, tylko jasny obiektyw pomógł. Fotka raczej mało przerobiona w programie graficznym, a dokładniej to ostrość nawet zmniejszona została.
Autor
Przy czasie 4s dół był już rozmyty - woda wyraźnie płynęła w stronę Elbląga i jeszcze wiatr. Przy f8 i 20s było bardzo nieciekawie, a co dopiero f11.Było 80 fotek z różnymi ustawieniami. Zostało 5 i to ze względu na różnice jakie zachodziły w obiekcie. Szybki ruch chmur, światła na terenie zapalały się i gasły. Dym z kominów leciał, albo nie. Najciekawiej wyszło z czasami ok. 2s właśnie. W dynamicznie zmieniających się warunkach to czas miał decydujące znaczenie. Wiem, że przydała by się lepsza matryca, ale robię tym co posiadam. Łatwiej byłoby z zupełnie statycznym ujęciem.
W nocy robić foty z dużej odległości szerokim kątem i na więcej niż F11 - nie widzę sensu, Niby co miałoby wyjść smugi na niebie i rozmycia na wodzie? Zdjęcie jest wystarczająco ostre. Za pomysł z wykonaniem na 6 się należy. W kocu mocna fota z Elbląga. Pogratulować efektu. To autor decyduje co wstawia, a tu nie ma się czego wstydzić.
Przy porównaniu z inną fotką na tylko f4,5 z czasem 10s : odbicia budynków w wodzie bardzo rozmyte, chmury na niebie rozmyte, światła lamp jak promieniste gwiazdki, budynki z przodu ta sama ostrość, wyraźniejsze tylko w dużym powiekszeniu drabinki na kominie. f8 to już bez sensu, a f11 to byłaby zupełna kaszaneczka w zastanych warunkach. Obiektyw jest wystarczająco ostry na f1.8,a głębia ostrości taka wybrana świadomie dla osiagniecia zamierzonego efektu.
Podziwiam upór autora, który wykonał 80 ujęć tego tematu i wybrał tą fotkę. 80 zdjęć, 80 analiz, 80 zmian parametrów, 80 obejrzeń i porównań, to około 1,5 minuty na zdjęcie. Razem 120 minut. Czyli 2 godz. pracy. Za upór w dążeniu do doskonałości dam 4.Jeśli autor użył f1,8 i wszystko jest w miarę poprawne to nie ma co kombinować z przysłoną. O głębi ostrości nie ma co dyskutować, autor chciał mieć ostrość we wszystkich obszarach i uzyskał to przysłoną 1,8.Prawdopodobnie szerokim obiektywem można to ogarnąć, gdyby autor miał stałkę 50mm lub 80 mm itd. to na pewno 1,8 można między bajki włożyć mając na myśli ostrość. Ja mam 16-28 z f2,8 we wszystkich zakresach ogniskowych to przy F16 z f2,8 też nie mam problemu z ostrością. (chyba autor przesadziłeś z tym ISO 400,czy stara lustrzanka, czy nowszy kompakt to chyba masz coś w puszcze do redukcji szumów).
A moim zdaniem... (od najstarszych)
najnowszych
emocje