UWAGA!

[X]

Zgłaszanie opinii do moderacji

Nie utyskuje, bo nie mam na co. Niech się martwią ci z moich koleżanek i kolegów, którzy handlują towarami porównywalnie niskiej jakości do tych, które można znaleźć w hipernovej. O tym, że rynek tych towarów przejmie handel wielkopowierzchniowy wiadomo było nie od dziś. Niestety kosztem ubocznym wejścia w „rynek konsumenta” będą masowe bankructwa i upadek lokalnych mini firm, ale to całkiem odrębny temat. Przyznaję, że obsługa w hipernovej jest dobrze przeszkolona miła i fachowa. Jednak reżim, jakiemu musieli się poddać pracownicy hipernovej dla uzyskania tej jakości (praca 14 godzin na dobę za płacę na pół etatu czy konieczność odbycia miesięcznego szkolenie bez wynagrodzenia) był wcześniej dla personelu w normalnym sklepie nieakceptowanly. Hipernova określiła nowe standardy zatrudnienia, trochę może afrykańskie, ale to przecież „rynek konsumenta”. Co do braku oznaczeń na towarach to nieuwidocznienie ich na tak wielkiej masie towarowej jest groźny dla wszystkich potencjalnych użytkowników tych towarów. Wprowadzanie szmelcu na rynek jest ustawowo zakazane nie tylko w Polsce a łamanie ustawy podlega surowym karom. Do towarów markowych hipermarkety nie mają dostępu a oferowanie ich razem z jajami, jabłkami czy dorszem nie jest możliwe. Rower za 150 zł od tego za 600zł czy szlifierkę za 30 zł od tej za 90 zł różni to samo, co „Syrenkę” od „Volkswagena”. Te pierwsze to produkty, jaki można kupić na każdym bazarze, choć rzeczywiście sprzedawane są hipermarketach tanio. Szlifierkę kontową obejrzałem sobie dokładnie i widzę, że lepszą można kupić u Ormian,ta z hipervowej rozpadnie się po tygodniu użytkowania. Konkurencja, to niewłaściwe słowo dla określenia modelu "rynku konsumenta” budowanego przez handel wielkopowierzchniowy w Polsce. W hipermarketach stosuje się chwyty monopolistyczne zakazane w Stanach Zjednoczonych już w dziewiętnastym wieku „ustawą antytrustową” później wielokrotnie modyfikowaną. Choć sprzedaż odbywa się tam właśnie w takich „Molach” nie jest możliwe np. oferowanie najemcy w galerii handlowej takich warunków, jakie oferuje Hipernova. Tu nasze lokalne władze mogły zrobić wiele dla otoczenia hipernovej siecią małych branżowych sklepów, ale nie zrobiły nic i dlatego tracimy miejsca pracy. Jeżeli powtórzy się ten model sprzedaży gruntu pod hipermarket na lotnisku to też oznacza zmowę. To, że władze jak chcą to mogą widać na przykładzie ESSO i Mc Donalda Ktoś z decydentów chciał jeść zbutwiałe kanapki i wymógł na ESSO wejście w symbiozę z Mc Dolaldem.Zmowa Trustu Hipermarketowego dotyczy wszystkich towarów wprowadzanych na rynek. Zwraca uwagę to,że promocje w różnych hipermarketach są takie same i np. rower za 159 zł jest oferowany w tej samej cenie w całej Polsce. Tolerowanie dumpingu i zmowy cenowej na rynku na dłuższą metę odbije się czkawką dla nas wszystkich,prowadzi do uzależnienia producentów od trustu hipermarketowego monopolizacji rynku i niszczy wszelką konkurencje.

Kupiec

Anuluj