UWAGA!

[X]

Zgłaszanie opinii do moderacji

Przed zgoła 100 laty elbląski Wojewoda Z.Olszewski zwołał posiedzenie na które zaprosił zainteresowane środowiska, tematem: „Port w Elblągu”. W dyskusji proponowano: „Trzeba aby Ministerstwo zrobiło Port Morski w Elblągu! Tu muszą wpływać statki morskie jak ówcześniej „Columbus”!” Młody jachtowy sternik morski przyniósł na to spotkanie aktualne morskie mapy Zalewu Wiślanego i Kaliningradzkiego oraz Zatoki Gdańskiej, Locję Bałtyku nr 502 z uzupełnieniami i poprawkami oraz obszerną analizę politechniczną głębokości Zalewu Wiślanego/Kaliningradzkiego. Dyskutowano 2 godziny, przez następne 2 godziny żeglarz prezentował stan nabrzeży portowych, podejścia do portu (1. rzeka Elbląg – Zalew Wiślany/Kaliningradzki – Cieśnina Bałtijska, Zatoka Gdańska; 2. Przegalina – Przekop Wisły – Gdańska Głowa). Żeglarz omówił kto i co podówczas wozi barkami do elbląskiego portu oraz z jakimi należy się liczyć kosztami jednorazowymi i corocznymi aby „Columbusy” mogły tu wpływać. Wyszło na to, że potrzeba 3-4 roczne budżety Ministerstwa Transportu i Gospodarki Wodnej. Profesor LUKS (wtedy jeszcze nie fatalnie zlustrowany poseł) konkludował: „Port morski można i w Zakopanem zbudować, ale po co? Rolą elbląskiego portu i Zalewu Wiślanego jest TURYSTYKA oraz transport lokalny (kruszywo, węgiel... małe barki)”. Rzygać mi się chce jak Was czytam! 10 LAT KRAKANIA, a nadzalewowe gminy nie zrozumiały, że toalety i prysznice trzeba postawić w marinach! „Fekalia na każdej kei!” To hasło: Elbląga, Nowakowa, Osłonki, Kątów, Przebrna, Krynicy, Piasków, Pasłęki, Fromborka, Tolkmicka, Kadyn, Suchacza, Kamienicy i Rubna! Miejsca pracy dla szkutników, hotelarzy, restauratorów i babć klozetowych? Po co? Są zasiłki dla bezrobotnych i jakże atrakcyjny temat wyborczy!

Drzazga

Anuluj