UWAGA!
[X]Zgłaszanie opinii do moderacji
Szanowny Pan Piotr Majewski z Elbląga zapewne Pan wie ,że najważniejszym prawem na morzu jest locja / tak jak Prawo o ruchu drogowym na drogach/ określa ono zasady pływania oraz możliwości wpłynięcia do poszczególnych portów. Zapewne porównał Pan strony internetowe ,które podałem. W styczniu 2001roku otrzymałem z Zarządu Portu Morskiego Cennik opłat zatwierdzony Uchwałą Zgromadzenia Wspólników nr 15/2000 wraz z paremetrami toru wodnego i pisze: Głęgokość toru wodnego 2,5 m Głębokość toru wodnego gwarantowana 1,8 m a barka ma zanurzenie 1,8 m tor wodny dobrze utrzymany powienien mieć 3,5 m przy średnim poziomie. Po załatwieniu wszelkich spraw i zgromadzeniu towarów na nabrzeżu w Rosji. 11.06.2001 otrzymuję cennik bez parametrów technicznych i pismo podpisane przez Przewodniczązego Zgromadzenia Wpólników Pana Henryka Słoninę w którym pisze " sprawy dotyczące głębokości toru wodnego i bezpieczeństwa żeglugi nie leżą w kompetencji Zarządu Portu Morskiego ,a Urzędu Morskiego w Gdyni" W umowie z przewoźnikiem istniał zapis kara za przestój barki 50$ za godzinę. W tej sytuacji zgodnie z prawem barka z klasą morską o zanurzeniu 1,80 nie może wpłynąć do portu ponieważ prawo mówi dopuszczalne zanurzenie 1,5 m. Skończyły się marzenia o korzystania z Portu Elbląg. Proszę przeczytać Ustawę o portach i przystaniach morskich z 6 września 2001 roku wyjaśni Panu co powinna zrobić gmina i jakie są obowiązki poszczególnych służb i władz gminy .Po skomunalizowaniu portu Urząd Morski nie posiada żadnych kompetencji służby zabezpieczenia przechodzą pod Zarząd Portu. Decyzje zapadają w jednym miejscu. Port ,który powinien przeładowywać 2 mln ton rocznie dać kilkuset osobom pracę, jest nieczynny .Statki pływaja na Drużno i kanałami do Gdańska. Jeżeli do Elbląga nie można wpłynąć korzysta na tym port w Kiloni choć transport do Monachium z Kaliningradu jest droższy o 30DM/ tonie niż przez Elbląg to jednak , trzeba korzystać z takiego rozwiązania. Szanowny Panie Piotrze Majewski tych wszystkich spraw nie można omówić w ten sposób. Proszę o zorganizowanie konferencji prasowej i zaprosić wszystkie firmy ,które chcialy korzystac z Portu Elbląg a dowie się Pan dużo prawdy.Proszę zaprosić posłów to nie będa mówić ,że trzeba pogłębić Ciesninę Pilawską /400 m szerokości i 12 m głębokości./ aby korzystać z portu Elbląg. Bałtyk obsługuje Gdynia i Gdańsk. Elbląg ładunki obwód kaliningradzki południe Niemiec i południe Francji dlatego że z Polski przez granicę można wywozić 24 tony a z Rosji do Polski 20ton. Proszę zobaczyć na rosyjskiej stronie jak Elbląg stoi na boku.http://www.polonia.ru/vop/transport/map_way.jpg do Elblaga z Rosji trzeba jechać przez Olsztyn. Polak to brzmi dumnie