UWAGA!
[X]Zgłaszanie opinii do moderacji
Port nie musi powstawać bo już jest i może przeładowywać do 1,5 mln to towarów rocznie, są suwnice o pozwalające na załadunek detali o masie 100-150 ton spokojnie. Wyremontowano też w ramach pętli żuławskiej 14 marin i przystani żaglowych, a burmistrzowie Tolkmicka i Fromborka jasno powiedzieli, że będą je dalej rozbudowywać. To samo Wójt Sztutowa też mówił o tym, że gmina wybuduje wokół infrastrukturę noclegową i gastronomiczną, Drogę S7 już zbudowali i stopniowo będą robić inne inwestycje, oby udało się też nadzalewówkę uruchomić. Przekop cudów nie zdziała, ale na pewno da impuls rozwojowy dla okolicy, bo ludzie znajdą zatrudnienie w turystyce, w porcie, dzięki bezpośredniej łączności z morzem będzie można np budować dużo większe konstrukcje stalowe i turbiny energetyczne o mocy grubo powyżej 1000 MW. W sklepach żeglarskich i mechanicznych zwiększą się obroty. W restauracjach, hotelach też, a co za tym idzie zwiększy się zatrudnienie i wplywy dla miasta z podatku CIT i PIT, będzie więcej pieniędzy na inwestycje. Miejsca pracy będą też na statku hyfrograficznym i przy obsłudze przekopu, stocznia rzeczna też skorzysta. A dzięki temu, że będzie transport wodny to zmniejszy się właśnie zniszczenie dróg, bo teraz część ponadgabarytów transportują drogami i to je niszczy. A towary będą nie tylko na rynek krajowy, ale i sprowadzane i wysyłane też do innych krajów UE. Z Rosją powinno się handlować, ale na warunkach partnerskich no i prędzej czy później handel ruszy, zwłaszcza, jak będziemy od nich niezależni i nie będą mogli nas szantażować. A co Ci tam spowoduje degradację środowiska, jak Rosjanie spuszczają ścieki do Zalewu i sami pogłębili i poszerzyli okolice ciesniny Pilawskiej, żeby ich okręty podwodne mogły wypływać w zanurzeniu peryskopowym? Zalew sam się zamula i zarasta przecież Nogat go zmnieszal swoimi osadami i namułami dopiero śluzy i przekop Wisły to zmieniły. Przez ostatnie 400 lat Zalew sam z siebie zmniejszył się o ok 20 tys. ha w sposób naturalny, część też osuszono, kiedyś w średniowieczu przecież jezioro Druzno było częścią Zalewu, a Mierzeja Wiślana powstała ponad 600 lat temu dopiero w dzisiejszej formie. Wcześniej były tam wyspy. A rodacy wcale nie są tacy nieuświadomieni, w szkole podstawowej jest geografia i tam uczą gdzie jest Hel, a gdzie Zalew Wiślany i Mierzeja Wiślana większość ludzi popiera przekop i niby dlaczego ci sami ludzie mieliby nie chcieć potem przyjechać na Mierzeję? Zniechęcać za to mogą ich wysokie ceny.
Gienek