UWAGA!
[X]Zgłaszanie opinii do moderacji
@Gienek - Ale kto będzie przypływać? Barki już teraz korzystają z kanału (jak wspomniał Pan w swoim komentarzu), mamy połączenie z Bałtykiem poprzez Kanał Jagielloński i Szkarpawę. Zamiast wydawać olbrzymie pieniądze na przekop można by poprawić żeglowność właśnie na tym szlaku. Zakłady produkcyjne o których Pan wspomniał i tak korzystają z barek dla transportu ponadgabarytowego. Pozostałe produkty i tak były transportowane niemalże wyłącznie do/z Obwodu Kaliningradzkiego, więc budowa przekopu niczego (z gospodarczego punktu widzenia) nie zmieni. Zyska turystyka i jako Elblążanin cieszę się z tego powodu, jednak patrząc przez pryzmat całego kraju uważam, że taka inwestycja to typowy Miś. Nie mamy szans konkurować z położonymi niedaleko Gdynią i Gdańskiem, a wydawanie ponad miliarda złotych z budżetu Państwa jest nieracjonalnym zachowaniem. P. S. Co ciekawe inwestycja została tak zaplanowana, że większość kosztów zostanie poniesionych w kolejnej kadencji, a wszystkie pozwolenia na budowę nie zostały jeszcze uzyskane. Czyli jak wygra obecna partia to będą przesuwać rozpoczęcie budowy tłumacząc się względami proceduralnymi, a jak przegrają to będą mogli oskarżać nową władzę o celowe opóźnianie inwestycji.
Spedytormorski