UWAGA!

[X]

Komentuj korzystając ze swojego nicka. W tym celu Zaloguj się kontem portElu lub Facebooka
lub zarejestruj konto na portElu.
Anuluj

elblążaninod1947 - mała poprawka. Trójka nie kończyła biegu tuż przed Kościuszki, tylko tuż za skrętem w prawo na Kościuszki. Za skrętem była zwrotnica i tory rozdzielały się na dwa proste odcinki postojowe o długości ok. 2,5 wagonu. Do obsługi linii używane były jeszcze przedwojenne wozy marki Steinfurt z fabryki w Konigsbergu (Królewcu). Czasem na drugim torze czekał wagon i przy potrzebie powiększenia pojemności wyjeżdżał z drugiego toru i był sczepiany z wagonem który przyjechał z miasta. Te podwójne tory znajdowały się dokładnie na wysokości istniejącego do dziś, poniemieckiego słupa reklamowego. Linia była czynna do 1967-69 roku, choć bardziej skłaniam się do tej wcześniejszej daty

MirCrow