UWAGA!

[X]

Komentuj korzystając ze swojego nicka. W tym celu Zaloguj się kontem portElu lub Facebooka
lub zarejestruj konto na portElu.
Anuluj

tramwaj trójka nie miał żadnych pętli ani " zwrotnic. Początkowo jeździł do budyneczku kolektury Totolotka (pod Bramą Targową ) Trochę dalej był budynek dworca Elbląg Główny. Budynek ten przerobiono na budynek mieszkalny. To co stoi na Placu Dworcowym to budynek dworca Elbląg Wschód. Wracając do tramwaju. Koło dworca motorniczy zabierał " wajchy" szedł na drugi koniec tramwaju i tramwaj wracał na trasę jadą tyłem do przodu. Wzdłuż budynku Alsztomu, pod Brama Targową, do Katedry. Tam był skręt w lewo na Plac Słowiański. Wzdłuż ulicy 1 Maja jechał aż do CPNu na Traugutta, obok szkoły nr 9 i Łaźni Miejskiej. Potem Traugutta do góry, prawą stroną. Ulicą Traugutta jechał z lewej strony tuz przy chodniku, a nie środkiem. Następnie skręcał obok letniej restauracji w ulicę Górnośląską. Ulicą Agrykoli jechał wzdłuż prawego boku. Kończył bieg tuz przed ulicą Kościuszki. Tam motorniczy brał wajchy, wracał na tył wagonu i jechał w drogę powrotną. Ta linia (nr 3) po wojnie nie miała żadnych pętli. Za tramwaj płaciło się 20 groszy.

elblążaninod1947