UWAGA!
[X]lub zarejestruj konto na portElu.
Ten tzw. "przekop" fachowo powinien nazywać się chyba kanał tak jak np. Kanał Panamski czy Sueski lub nawet nasz ELBLĄSKI, które wybudowano już dawno i żadnych wielkich zmian w środowisku geograficznym nie zauważono. Uważam, że to jest strategiczna inwestycja dla naszego kraju. Czy Rosjanie pytali się nas, kiedy budowali gazociąg po dnie Bałtyku lub jakiś samorządów. Oczywiście jest blokada ze strony trójmiasta bo PORT ELBLĄSKI stanowi dla nich konkurencję i będą wymyślać różne bzdury łącznie z tym że nie będzie śledzi w Zalewie (mówił to nawet jakiś profesor chyba Gromadzki). A nas terminal kontenerowy mógłby obsługiwać kierunek litewski, łotewski, estoński, białoruski nawet rosyjski bo byłby tańszy. A Zalew by odżył przynajmniej latem -100 % gwarancji. Krynica, Piaski byłyby na wyspie co byłoby dla nich atrakcyjne-promocja za darmo. Wyobrażacie sobie "Najdłuższa wyspa w Polsce zaprasza do Krynicy" bo to już nie byłaby Mierzeja Wiślana. Swoją drogą jako wolny obywatel tego kraju ogłaszam konkurs na nazwę kanału łączącego Zalew z Bałtykiem. Moja propozycje to "KANAŁ SKOWRONKÓW" lub "KANAŁ NOWY ŚWIAT" bo w okolicach miejscowości Skowronki lub Nowy Świat ma powstać i niech jak najszybciej powstaje. Media elbląskie powinny zrobić akcję pisania do rządu petycji (jest akcja nt. żeglugi na Wiśle") no więc "rządzie Donalda Tuska my chcemy Wisłą przez Bałtyk dalej KANAŁEM SKOWRONKÓW, Zalewem Wiślanym, KANAŁEM ELBLĄSKIM na Mazury-cud natury"
GIEWONTBAŁTYCKI