UWAGA!
[X]lub zarejestruj konto na portElu.
Zwróćcie uwagę na to, że fiesta jest uszkodzona z tyłu, nie z przodu, co oznacza, że kierowca rozpoczął manewr skrętu dużo wcześniej. Znając szybkości z jakimi po elbląskich drogach poruszają się szlifierki, to gdy kierowca fiesty rozpoczynał manewr skrętu, szlifierki jeszcze nie było w zasięgu jego wzroku. Miał zatem pełne prawo wykonać manewr skrętu. Niestety niedostosowanie prędkości jazdy do warunków i możliwości pojazdu (motocykla) spowodowało takie, a nie inne skutki. Motocyklista musi wiedzieć że wyhamowanie czy manewrowanie hamującym motocyklem jest trudniejsze niż samochodem, zatem musi tak dostosować swoją prędkość, aby w tego typu sytuacji móc odpowiednio zareagować. Ta zasada tyczy się oczywiście kierowców wszystkich pojazdów, jednak motocykliści z racji trudniejszych warunków muszą o niej szczególnie pamiętać. Niestety wielu z nich zachowuje się na drodze tak, jakby jechali pojazdem dającym się zatrzymać natychmiast z każdej prędkości. Skutki takiego myślenia widać na załączonych zdjęciach.
Edek..