UWAGA!

[X]

Komentuj korzystając ze swojego nicka. W tym celu Zaloguj się kontem portElu lub Facebooka
lub zarejestruj konto na portElu.
Anuluj

@ E-g: Naprawdę się ośmieszam twierdząc, że centrum powinno być bardziej dla ludzi niż dla samochodów? Akurat przez ostatnich kilka lat mieszkałem w mieście 5x większym niż Elbląg i tam korki były też odpowiednio kilkakrotnie większe. Temat jest obszerny: jeśli masz ochotę go podrążyć to szybko się dowiesz, że bezustanna rozbudowa dróg w miastach niekoniecznie pomaga zmniejszać korki - paradoksalnie mogą się one robić coraz większe! Nie porównuję Elbląga z metropoliami typu Nowy Jork czy Londyn, ale ogólnoświatowa tendencja jest w kierunku ograniczania ruchu samochodowego. Zauważ, że Elbląg to stosunkowo nierozległe miasto (z Ogólnej przy Ogrodach do Grunwaldzkiej jest raptem 3,5 km) i wygodnie można byłoby się po nim poruszać w większym stopniu korzystając z komunikacji miejskiej, rowerów czy nawet na piechotę. No ale to niestety wymaga zmiany mentalności. Nie mówię, żeby w ogóle nie korzystać z samochodów (bo sam korzystam), ale w dzisiejszych czasach myślenie o samochodach nie powinno dominować w myśleniu o rozwoju urbanistycznym. W tym konkretnym przypadku żałuję, że plac zamieniono na jezdnie zamiast zrobić tam "coś" przyjaznego dla mieszkańców poruszających się per pedes.

Łukasz23