UWAGA!

[X]

Komentuj korzystając ze swojego nicka. W tym celu Zaloguj się kontem portElu lub Facebooka
lub zarejestruj konto na portElu.
Anuluj

Jako mieszkaniec Elbląga, absolwent Akademii Morskiej w Gdyni, a obecnie drugi oficer jestem nadal za przekopem. Tyle komentatorów wydaje negatywne opinie o Elblągu, w szczególności wielkości bezrobocia i co za tym idzie wielkości płac, że jest mi bardzo ciężko stwierdzić, że przekop (choćby był nierentowny przez pierwsze kilkanaście lat) nie zwróci się. Nie chodzi tu jedynie o transport morski ale turystykę na wysokim poziomie- duże jachty portów Bałtyku, a w szczególności niemieckich emerytów tak często odwiedzających Elbląg - ludzi chętnych zobaczenia zmian (na lepsze), powrót miasta turystycznego. Dodam, że możliwości reklamy miasta są nieograniczone i to niskim kosztem (wystarczyłoby chociażby tzw. kolejkowanie w Google). Przejście przez cieśninę Pilawską wiąże się nadal z mieliznami przez całą długość Zalewu. Koszt pogłębienia toru, oznakowania nawigacyjnego do Elbląga będzie bardzo wysoki, może nawet zbliżony do budowy Kanału przez mierzeją.

eskobedo