UWAGA!

[X]

Komentuj korzystając ze swojego nicka. W tym celu Zaloguj się kontem portElu lub Facebooka
lub zarejestruj konto na portElu.
Anuluj

Hero nie sam, nie sam. Miałem przyjemność rozmawiać z profesorem kolejnictwa (znawcą i pasjonatem kolei na świecie) z Berna z Szwajcarii, który przyjechał specjalnie do Polski na ostatni kurs kolejki nadzalewowej. W jego opinii, za kilka lat będziemy ponownie ja uruchamiać. Analiza finansowa wykaże ze wartość jaką wnosi ona, w rozwój branży turystycznej regionu jest tak duża, że opłaca się samorządom utrzymywać tą linie. Na świecie i w Polsce jest mnóstwo przykładów reaktywowania starych linii kolei i wąskotorówek.(Kolej żuławska http://www.zkd.kom.pl/ Żnińska Kolei Powiatowa http://www.ciuchciaznin.pl/ ) Sporo polskich wagonów i lokomotyw jeździ w Anglii. Kolej nadzalewowa to jedna z najatrakcyjniejszych tras w Europie. W zeszłym roku sam osobiście widziałem we Fromborku wycieczkowy hotelowiec kolejowy z Niemiec. Mimo ze linia jest nie czynna i nie promowana. W tym roku na moje prywatne zaproszenie przejechało do Kadyn i Fromborka mnóstwo ludzi z Polski. Są zachwyceni naszym regionem i wszyscy żałowali, że nie mogą pojechać kolejką. Kilka osób nie przyjedzie, bo nie ma samochodu, a nie nie wierzy w komunikacje autobusową( i słusznie)

WojŁawrynowicz