UWAGA!
[X]lub zarejestruj konto na portElu.
Wowka, fajnie piszesz i masz fajne pomysły, ale co do Kanału Zalew-Zatoka (nie przekopu!!!) to się mylisz. Podstawowym celem budowy tego kanału jest cel transportowy, a nie żeglarski. A więc kanał jest pomyślany jako jedna z kilku inwestycji (inne to: obrotnica dla statków, bocznice kolejowe, nowe terminale i "szybka kolej elbląsko-mazurska") które razem umożliwią rozwój nowego ośrodka portowego na Bałtyku, specjalizującego się w obsłudze części białoruskiego i ukraińskiego handlu zagranicznego. Tak przynajmniej to widzi dyrektor Julian Kołtoński, o czym można przeczytać w tym wywiadzie: http://www.baltic-ukraine.com/pl/index.php/post/443/ Polecam przeczytać całość wywiadu, bo jest tam kilka ciekawych wątków, które Ty Wowka, jako wytrawny internetowy dziennikarz -społecznik, powinieneś moim zdaniem drążyć. O na przykład taka ciekawostka: dyrektor uważa i pisze to publicznie, że bez współpracy z Białorusią i modernizacji kolei: http://www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=4195 kanał Zalew - Zatoka nie będzie miał sensu. I kieruje to stwierdzenie do decydentów z Urzędu Marszałkowskiego, w tym do pana Wcisły, który uparcie ignoruje temat kolejowy. Więc jak to jest - dlaczego lokalni samorządowcy nie mogą działać razem dla jednego celu, tylko pan Wcisła chce "uszczęśliwić" port na siłę, lobbując tylko "przekop" i już bez połączenia kolejowego, podczas gdy sam Kołtoński uważa że w takim razie kanał nic nie da? Wowka, zajmij się tym tematem, bo warto. Marcin