UWAGA!

[X]

Komentuj korzystając ze swojego nicka. W tym celu Zaloguj się kontem portElu lub Facebooka
lub zarejestruj konto na portElu.
Anuluj

We wrześniu 2008 roku Zarząd Portu Morskiego Elbląg przeprowadził wstępne rozmowy z kierownictwem Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej z siedzibą w Olsztynie. Tematem rozmów była współpraca Portu i Strefy w kontekście oczekiwanego rozpoczęcia budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Bliskość taniego portu pełnomorskiego będzie istotnym atutem, który podniesie atrakcyjność Strefy w oczach potencjalnych inwestorów – uznali dyrektorzy Portu i Strefy. Na budowie kanału w największym stopniu, poza Elblągiem, skorzysta Pasłęk i Morąg, gdyż miasta te są atrakcyjnie położone w sąsiedztwie przyszłego portu i posiadają wolne działki przy linii kolejowej łączącej Olsztyn z Elblągiem. Dlatego w przyszłości należy się spodziewać znacznego rozszerzenia terenu morąskiej i pasłęckiej podstrefy WM SSE. W dalszej kolejności można będzie rozważać wykorzystanie atutu portowego dla przyciągnięcia inwestorów w pozostałe warmińsko-mazurskie miasta, które posiadają połączenie kolejowe z Elblągiem. W szczególności mowa tu o Olsztynie, Korszach, Kętrzynie, Giżycku, Ełku, Mrągowie i Szczytnie, przy czym w większości przypadków w grę wchodziłoby rozszerzenie obszaru Strefy. z portalu "Bałtycka Ukraina"