UWAGA!
[X]lub zarejestruj konto na portElu.
Nie chciałem się wypowiadać, ale po przeczytaniu wypowiedzi "spoldzielca" muszę coś napisać. Otóż 'spoldzielco". jeżeli chodzi o sposób połączenia 7 i "berlinki" to węzeł jest tak zaprojektowany, że po jego nieznacznej modernizacji można dostosować go to dwujezdniowej "berlinki". Odbudowana berlinka będzie drogą ekspresową, ale o przekroju jednojezdniowym więc po co robić węzeł na 2 jeznie skoro są dużo większe potrzeby. Co do wykonania zagęszczenia gruntu metodą mikrowybuchów to est to metoda polska i nie jest stosowana na zachodzie przez inne kraje ze względu na jej opatentowanie. Uzyskuje się nią znakomite wskaźniki zagęszczenie gruntu. Jest szybka i tania w porównaiu z innimy metodami. Zamiast pali żwirowychz rozporem bocznym wykonano mikrowybuchy co przyniosło znakomite efekty potwierdzone przez geotechników i geodetów, którzy na bieżąco wykonywali pomiary osiadania. Nie było mowy w projekcie o żadnym wybagrowaniu gruntów. Prosze mi uwierzyć bo brałem udział w wykonawstwie węzła. Nie wiem jak "spoldzielca" wyobraża sobie wybagrowanie na głębokość kilku metrów, gdzie ustabilizowany poziom wód gruntowych jest na poziomie okolo 1m poniżej gruntu. Zresztą tam nie było żadnego torfu tylko iły. Do tego dochodzi obecność rzeczki Terkawki. A co do odcięcia dojazdów to chyba nie jest "spółdzielca" doinformowany. Pozdrawiam.
Inżynier