UWAGA!
[X]lub zarejestruj konto na portElu.
@HvK - Te 900 m rzeki do pogłębienia jest w granicach miasta. Państwo nie ma obowiązku pogłębiania - ma tylko zadbać by woda miała ujście i nie zatapiała miasta. Pogłębienie, to najpierw obudowa brzegów - dotychczasowa głębokość tego nie wymaga, ale kopanie na 5-6 m spowoduje podmycie terenu i osuwanie się niezabezpieczonych brzegów, wałów przeciwpowodziowych. Jeżeli miasto ma kasę to może zlecić "pogłębiaczom" wykonanie inwestycji. Państwo nie może ryć na nie swoim. W portach na zasadzie spółek inwestycje, w tym pogłębianie, realizowane są proporcjonalnie do udziałów - ileś % każdy z udziałowców. Ale to jest zbyt dalekie myślenie, bo skoro miasto nie chce spółki, to państwo powinno zawrzeć ją z gminą wiejską Elbląg i podmiotami prywatnymi i zbudować nowy port - wyjdzie taniej niż naprawa tego parkingu tirów. porozumienie o udziale w spółce określi, zgodnie z prawem, udziały w prawach i obowiązkach akcjonariuszy. Najpierw porozumienie a państwo może partycypować dobrowolnie w większym % obowiązków o ile zechce. Szczecin, Gdynia, Gdańsk - spółki prawa handlowego i wszyscy udziałowcy są równi niezależnie od % udziałów - każdy ma zysk równy udziałowi i zobowiązania też zgodne z % udziałów. Jeszcze raz - najpierw spółka nad rzeką albo na północ od Nowakowa i Miasto zostanie z ręką w nocniku.
marzenia