UWAGA!
[X]lub zarejestruj konto na portElu.
Sorki za być może głupie pytanie (nie jestem z Elbląga i nie do końca rozumiem te przepychanki). Nie lepiej by było wybudować port w Kadynach, wyremontować drogi i Kolej Nadzalewową? Być może zamiast pogłębiać tor wodny do Elbląga bardziej by się opłacało go pogłębić do Fromborka, każdy by trochę skorzystał i nie byłoby się o co kłócić. I druga kwestia mnie mocno frapuje. Jeśli rząd miałby kupić (dofinansować) port kwotą do 100 mln zł za 50+% udziałów (co dałoby wycenę na poziomie 200 mln zł, to oznacza, że on teraz już jest warty 100 mln zł (za obecne 100% udziałów). To oznacza, że on powinien obecnie generować ok.10 mln zł zysku netto rocznie (Wskaźnik C/Z=10). To mi się jakoś nie chce wierzyć. Port obecnie tyle nie zarabia, prawda? Ile mniej? Połowę? 1/10? 1/20? To na jakiej podstawie taka wycena? Mnie po prostu zastanawia racjonalność tego sporu. Może lepiej Elblągowi pozostawić parking dla TIRów i wszyscy będą szczęśliwsi. Po co się tak kłócić. W Kadynach się ludzie ucieszą.
J_J