UWAGA!

[X]

Komentuj korzystając ze swojego nicka. W tym celu Zaloguj się kontem portElu lub Facebooka
lub zarejestruj konto na portElu.
Anuluj

Pewnie mało kto pamięta, że stary, całkiem przyzwoity budynek dworca ELBLĄG-ZDRÓJ zbudowano dla HUB w poziomie peronów i torów stacji rozrządowej. Dopiero decyzje w latach 70.XX wieku o budowie nowej obwodnicy i przeprawy kolejowej spowodowały, że zburzono go i zastąpiono "nowym"budynkiem, posadowionym wyżej - na poziomie nasypu wjazdowego na most. Ten nowy budynek dworca - powstały w/g wyjątkowo słabego projektu z kolejowej "sztancy", od początku okazał się jakiś "niewydarzony"- usytuowany jakby odwrotnie względem funkcji (okna na północ, tylko jedna krawędź peronowa). Gwoździem do trumny dla Dworca okazały się spadające przewozy pasażerskie i też niedostosowanie PKP do zmieniających się warunków: brak lekkich szynobusów (ciężki diesel plus jeden, dwa wagony). A jak już przyszły szynobusy - było za późno.

Elbinger