UWAGA!
[X]lub zarejestruj konto na portElu.
Szanowny Panie Entuzjasto, przecież napisałem, że port w Elblągu nie ma być konkurencyjnym ośrodkiem dla Trójmiasta, bo na to nie ma szans, ale jego uzupełnieniem, portem feederowm, a przede wszystkim zapleczem dla lokalnego biznesu i rolnictwa, czy na Helu i Władysławowie działają tak duże firmy jak GE, Maag Gear, z odlewniami, odlewnia Elzamech, Stokota Daamen Marine? A Kromet, Stokota, MSC, które robią wielkie zbiorniki na materiały sypkie? Nie działają czym ma taka firma wieźć zbiornik o pojemności dziesiątki tysięcy litrów? Tylko dorgą wodną. Niech Pan sobie doda jeszcze inne firmy, ktore wymieniałem wcześniej i wyjdzie, że produkują całkiem sporo dużych detali. Plus stocznia remontowa za odlewnią do Pasłęka wożą torf i mogą trociny i korę na podkłady i soję do Wipaszu w Krośnie czy Cargill w Rychlikach, albo Reiffeisen w Pasłęku, soję ekstrudowaną i inne zboża czy śruty białkowe kupują też rolnicy indywidualni i takie towary można tu wozić i będzie na nie zbyt, z resztą soję już wożą barkami. Owszem uważam, że z Rosją należy handlować, ale przekop należy wykonać, bo oni będą co kilka lat wprowadzać nam blokady całkowite, tak, żeby Elbląg nie rozwijał się gospodarczo, to leży w interesie Rosji, żeby mieć słabych sąsiadów, słabszych od nich i nawet jak mogą zaszkodzić takiemu niedużemu obszarowi jak powiat elbląski i braniewski, to to robią, bo to choć nieznacznie, ale jednak osłabia Polskę. A szambo będzie trzeba predziej czy później usunąć z Zalewu, bo po prostu Zalew zniknie tak się zamuli i zarośnie, że pozostaną bagna. Tak jak to się dzieje obecnie z jez Druzno, które jeszcze w średniowieczu było częścią Zalewu Wiślanego.
Gienek